Tod CEO Diego Della Valle: manden med verden for sine fødder

Da Diego Della Valle var en baby, ville Hans mor tage hende til ham med hans fars skofabrik, hvor hun arbejdede, og jeg vil sove på en seng lavet af lag af læder prøver. Den rige duft af Hans improviseret barneseng Blev rodfæstet i hans hukommelse, og læder hans livsværk Blev. Som præsident og CEO for Tods, har den italienske sko mærke Begyndte i 1970'erne ved hjælp af alle, at hans far, Dorino, og bedstefar, Filippo, havde lært ham på familiens fabrik, har jeg oprettet en omfattende læder imperium.


Della Valle har 61 procent af aktierne i Tod s Group, som jeg med hans yngre bror aktier, Andrea (medejer af Fiorentina fodboldhold). Sammen driver Tod s, Hogan og ready-to-wear mærke Fay.


Har den luksus markedet Bliv homogen? "Jeg anser os for at være af høj kvalitet mere end luksus, 'Della Valle siger. .. "Luksus er et gammelt ord, nu Nu, at folk er komfortable med e-handel De har brug for en god grund til at gå ind i butikkerne, og vi har en international kunde, der rejser til London, Paris, Milano, New York - De besøger en by måske to gange en sæson. Vi har brug for et andet billede for hver by. Vi ønsker ikke at være kedeligt. "


Tod produkter, der arbejde gør uanset hvilken by, du tilfældigvis finde dig selv i. Dens signatur Gommino sko, en dagdriver, Moccasin eller kørsel sko, er en underspillet symbol på status. Det underdrivelse er et centralt element i mærkets succes, der, når Della Valle kom forudså potentialet i en triviel materiale.


Historien går, at i slutningen af ​​1970'erne Della Valle var i New York - hvor hans fars håndlavede italienske sko Allerede havde et sundt kundegrundlag - Da jeg så en taxichauffør iført billig men komfortable drivende sko. Della Valle besluttet, at I STEDET FOR læder hjælp gummi til såler af dyre håndlavede sko Kunne være revolutionær - og så det viste. Den Gommino, med 133 gummi småsten indlejret i dens tunge, er en moderne klassiker for både mænd og kvinder.


"Rubber er smidige, smidig og meget hård, også, og det fungerer godt med læder," siger Della Valle. "Så vi kombineret den dyre og industrien, og for første del af sæsonen mine venner fortalte mig gummi var" 100 procent til fejl -! Ingen ønsker at købe, at ' Og så holdt op at sige det. " Jeg holder pause. "Det var fantastisk komfortable. Nu er alle bruge gummisål, herunder mange sko virksomheder Inglés jeg respekterer meget."


 Der arbejdes med hånden eller med håndbetjent maskine - at Gommino alene har 180 trin og op til 35 enkelte stykker af læder. Personale arbejde i forskellige rum på hvert trin i design og produktion, ned til pakning af de færdige sko og støvler i væv og bokse. Længere inde i komplekset, er en hangar-lignende lager pakket fra gulv til loft med hylder af læder. I en selvstændig, klima-kontrollerede (60 procent luftfugtighed) værelse, de eksotiske skind præsentere en lidt foruroligende regnbue vifte af alligator, krokodille og firben. I en "dagslys" plads særlig belysning viser, hvad en læder vil se ud på gaderne i Los Angeles, New York, London, Milano eller Singapore på ethvert tidspunkt af året.


Tod s er ikke kun sko, men acerca Acerca poser, også - D-Bag, oprettet i 1997, du har-været Gommino af håndtasker, i denne sæson, mens de er alle om den nye Wave taske. Og trods Flyttede ind ready-to-wear, forbliver fokus på tilbehør - Hvilket er formentlig grunden til Della Valle kan lide at gøre interviews selv i stedet overlade det til sin samling designere - Alessandra Facchinetti, at dametøj designer på tre år, forladt maj Andrea Incontri, WHO har-været kreativ direktør for herretøj i to år, er fortsat.


"Jeg ønsker at overveje den [ready-to-wear] kollektion som tilbehør," Della Valle siger, tilbage i Milano. "Vi ønsker en meget fokuseret samling, for mænd og kvinder, for at give den samlede udseendet af vores stil. Læder er vores DNA. Vi ønsker at gøre en meget speciel produkt, genkendelige læder Med det bedste valg."


Han og hans yngre er Filippo, 18 (en ældre søn, Emanuele, fra et tidligere ægteskab virker for Tod s), begyndte iført læder venskab armbånd som en delt joke Flere år siden. "Nu er det trendy, men på det tidspunkt var det mærkeligt," siger jeg. "Folk forstod det ikke -. Især i erhvervslivet Måske er budskabet Jeg er en fri person, ikke så kedeligt."

Posted by admin