Tod nettoomsætning er Down 3,7 procent i 2016

"Som forventet salgstallene for de første ni måneder afspejler en flygtig og usikre økonomiske og finansielle miljø, præget af den vedvarende svaghed i forbruget i mange vigtige markeder for luksusvarer," siger Diego Della Valle, bestyrelsesformand og administrerende direktør. "Faldet sæsonen startede først i anden halvdel af september; samlingerne nu i butikkerne registrerer positiv feedback. Kunderne sætter pris på den fokus på produkter af høj kvalitet, sko, tasker og små lædervarer i første omgang, alle dem godt afspejler håndværk, den italienske livsstil og det stærke innovation, der kendetegner vores brands. Vi mener at være i den rigtige retning i vores strategiske vækstplan for de kommende år, og vi fortsætter med beslutsomhed på denne vej. "


Virksomheden, der er noteret på Milanos Fondsbørs, ikke længere forventes at frigive indtjening i kvartalet, som pr en nylig indført regulering.


I 2016s første ni måneder, salg for Tods mærke faldt 7,5 procent, til 419,4 millioner euro, eller 465.500.000 $. Virksomheden tilskrives faldet til svaghed i forbruget i de store markeder for luksusvarer, primært som følge af det kraftige fald af turist strømme. Hogan salget faldt 2,8 procent, til 171,9 millioner euro, eller 190.800.000 $, såret af den svage italienske marked, også understreges af det kraftige fald i turiststrømmene, drevet i 2015 ved afholdelsen af ​​Expo i Milano. Indtægter af Fay mærket steg 4,1 procent, til 45,5 millioner euro, eller 50.500.000 $, løftet af stærke resultater i de asiatiske markeder, der voksede i de dobbelte cifre. Roger Vivier indtægter voksede 6,9 ​​procent, til 119,8 millioner euro, eller 133 mio $, accelererer i tredje kvartal, selvom dens ydeevne blev bulet ved en opbremsning i USA


Koncernens hovedaktivitet fodtøj kategori oplevede en 2,9 procent nedgang, til 603,3 millioner euro, eller 669.600.000 $. Salg af lædervarer og tilbehør faldt 10,3 procent, til 103,8 millioner euro, eller 115.200.000 $, viser en lille forbedring i tredje kvartal. Salget af beklædning inched op 0,9 procent, til 49,5 millioner euro, eller 55 mio $. Når en analytiker pegede på "dårlige resultater" af lædervarer og tilbehør, Macellari sagde, at han var "rigtige", og at selskabet var "ikke glad", men så et "halvt fyldt glas" og fremhævet forbedre kvartaler i løbet af året, understreger at faldet samlinger stadig bliver leveret. "Fjerde kvartal bør være endnu bedre i vores forventninger, og meget bedre end første kvartal."


Macellari sagde, at selskabet havde set en forbedring som-for-like salg i tre områder i sidste kvartal: i Storbritannien, efter Brexit stemme, med pund "mere attraktive, ikke umiddelbart efter afstemningen," men begynder i august og september; i Kina, "meget bedre fra september med kineserne bruger mere hjemme"; og i USA, med højere indenlandske forbrug.


Den 30. sept den tods gruppen tælles 266 direkte drevne butikker og 103 franchise-butikker sammenlignet med 255 og 95 i slutningen af ​​september sidste år. Indtægterne til tredjemand var stabile, i alt 304.1 millioner euro, eller 337.500.000 $.


Macellari sagde, at "forudsat den nyere tendens forbliver som i dag, kan jeg bekræfte konsensus tal for vores toplinje, ned 1,7 procent. Dette indebærer, at fjerde kvartal bør være positiv, på omkring 4 procent. "Han sagde også indtjeningen før renter, skat, afskrivninger og amortisering margin konsensus på 18 procent er" udfordrende, men hvis sidste kvartal er så stærk som forventet, det er doable og opnåeligt. "

Posted by admin